Tuesday, July 24, 2007

Is This Article Misleading?

The way this article and headline are written makes it sound as if they are telling two different stories.

On the one hand, the headline reads "Georgia Death-row Convict Granted Stay after Vatican Intervenes", but the article says "The execution was stayed for up to 90 days, on orders from the Georgia Board of Pardons and Paroles, because some witnesses in the case have recanted their testimony."

So, was it because of the Vatican or the witnesses?

It seems to me the two are only a coincidence and that the writer is jumping to conclusions. I am open to being corrected on this one. Feedback?

1 comment:

Julie D. said...

Interesting ... usually The Vatican isn't given credit for much but in this case the writer (or more likely the editor) is giving the Church the credit when actually it reads as if the timing just happened to be good.